söndag 9 december 2007

Lady har nu börjat leka med de små och uppfostra dem. Hon buffar på dem halvbiter på dem och säger till dem efter behov.
Nu kan hon lägga sig utan att få valparna hängandes efter sidorna letandes efter spene. De kravlar över henne, biter henne i öronen och i bland rullar de runt på henne. Hon börjar njuta av dem på ett annat sätt än innan.
I bland när alla ligger och sover går hon dit och luktar på dem och tittar till ,dem precis som hon tycker , nu får ni vakna.

Jag gav Lady ett grisöra att tugga på ja vad gör den sanna mamman då jo hon går in och ger det till sina valpar, men det går ju inte för sig. De kan ju inte börja med rökta grisöron i den åldern så jag fick ta upp det igen.

Jag ger Lady mat utanför, där valparna inte kommer åt, för annars låter hon valparna äta upp hennes mat. De(Mammorna) gör väll så för valparnas överlevnad antar jag. Tror inte hon skulle göra likadant om ett halvår.

Annars äter de bra nu och det torra går bättre än det blöta, så jag ger dem mest torrt. De dricker ju himla bra och är riktiga små personligheter allihop.

Anais är en riktig aportör, går med saker i munnen lite då och då.

Hugo knöör in sig i ens knä och ligger och njuter och vill bara bli kelad.

Chanel passar på att busa med Lady när de andra sover.

Kenzo är med när det händer något och har mest fart.

I morgon ska vi möblera om igen. Vi ska ta bort mattan i vardagsrummet och ändra köksbordet så att de kan vara överallt. De är jobbiga på natten, vid minsta ljud vaknar de och håller världens liv. Så nu ska de får sova brevid mig och förhoppningsvis blir det mer tyst då.

Inga kommentarer: