tisdag 4 december 2007

Snart sex veckor...

Teddy och Tindra, Ladys kompisar...
I dag har valpisarna fått besök av två till nya hundar, en Bichon Havanese och en Cocker, Tindra, Ladys kompisar.

Valparna är bara nyfikna och tycker det är skoj med andra hundar. Teddy som Havanesen heter tyckte det var spännande med valpar, mens Tindra precis som Zita sprang och satte sig på andra sidan där valparna inte kan komma åt dem. Tindra sa till någon valp två och jag tycker valparna var duktiga på att lyssna på hennes signaler. Det ska bli minst lika spännande sen när Lady ska träffa Tindras valpar och se om hon tycker de är lika läbbiga som Tindra tyckte(Zita oxå!)Efter ett tag kom min mamma med Zita oxå, så hundar blev det gott om.Nyfiken , men bäst att bara titta!!!(tycker Tindra.)

I dag kom jag på en jätte bra ide: jag har hylldelar nere i källaren som jag satt upp som hinder för valparna så de kan vara ute mer utan att man måste joxa med kompost galler och Lady kan hoppa över utan problem.

Valparna älskar att vara ute på köksgolvet. Jag klipper upp sidan i kartongen och tejpar fast sen när de inte får vara ute längre. När de är ute springer de fram och tillbaka och skuttar som små kaniner. De är ju mycket mer rörliga nu och busar ganska vilt med varandra mellan varven..
I dag när jag skulle ge dem mat tänkte jag att jag skulle göra det ute hos Lady. Det var då jag kom på Hugo och Chanel med näsan i Ladys matskål och de smaskade på som bara den, de tycker bättre om mat de får knapra i sig i stället för den uppblötta jag gett dem hitills. Så nu har de torr mat framme i stället och får lite uppblött med jämna mellan rum, så får jag se vilken de äter eller om de äter upp bägge. De äter ca 2 dl på morgonen och sen ca 1 1/2 4 gånger om dagen. Lady äter ju gärna upp deras blöta mat så jag har lite koll på lilla gumman, så de hinner äta vad de vill ha först. De har fått en stor vattenskål också så att de dricker ordentligt.
De tycker om att gnaga på ben så jag har tagit fram lite välgnagda ben från Lady och bollar är spännande tycker de.
Vi vägde dem i dag oxå. De är inte stilla länge, så man får vara snabb!

Hugo...Kenzo...Anais...Chanel...

Inga kommentarer: