söndag 28 oktober 2007

Dag fyra och fyra valpar

Hon har allt fått lite mera mage den lilla räkan, ikväll är hon förhoppningsvis en kräfta.
Jo då, Zally har gått upp några gram till och nu precis såg jag att hon själv sökte upp och tuttade på. Så nu ställde jag timern på en halv timme för eventuell stödmatning. hon vill inte alltid ha, utan man får truga en hel del och ibland, säger hon blankt , Nej!

Sättet jag använder när hon ska ta flaskan är att jag lägger eller sätter mig vid Biabädden och när hon ligger där halvt på Lady eller någon av sina syskon så får hon flaskan, för Lady tyckte inte om att jag tog bort henne i från de andra. Men det funkar jätte bra på det här viset och hon har värmen i från både Lady och syskonen där. Lady skulle gärna själv ta lite välling så jag får hålla min hand för och när hon ätit klart kommer Lady med extra slick för rengöring och det är ju aldrig fel. Ibland städar hon baken på den lilla samtidigt som hon äter, jätte bra.

De andra ser mer och mer ut som Sumo brottare. De är så jätte söta att bara sitta och titta på och dessa ska jag ge i från mig, ja det får banne mig vara bra hem och kemin måste stämma mellan mig och valpköparen. Det finns jätte bra valp köpare jag vet!!

Lady lade sig hos mig i sängen en stund. Då la jag fram värmen till hundarna. Lady äter på bra. Hon får lite filmjölk ibland, någon sa det var bra för mjölk produktionen. Annars är det ca fyra mål med sammanlagt ca 6 dl Royal Canine Starter just nu. man skulle öka succsesivt så att det inte blir mjölkstockning eller liknande. Har hört att som mest sen kan det vara ca12dl per dag.

Känner mig mer hoppfull eftersom hon själv börjar leta upp och klarar av att dia en längre stund nu, hoppet lämnar oss inte.

Inga kommentarer: