lördag 27 oktober 2007

Sorg och glädje...

Kenzo

Anaise-Anaise
Hugo-Boss

Zally

Kenzo

Anaise-anaise

Hugo Boss



Alla har gått upp,3 bra den lilla lite grann. Men nu letar hon efter spen, det är positivt !


Lady har tre knubbsälar och en liten räka kvar som all min tid går till att stödmata, hoppas att den klarar sig lilla Sally. Kenzo, Anaise-anaise(reserverar mig för stavningen)Hugo-Boss och lilla Sally.

En gång i timmen hjälper jag henne att dia från sin mamma, hon får ibland ett finger droppat i druvsockervatten för att pigga på sig den blir det tutte,(tack för tippset) hon är liten och behöver en exta pusch, men hon har gry i sig och vilja vi får se om jag lyckas.

Lilla mamma hon är jätte duktig och det är så roligt att se henne. Hon liksom luktar på dem och kan se jaha nu är det du som behöver städas där bak. I bland när hon slickar dem så rullar hon liksom i väg dem, har hört att de gör det för att se till att cirkulationen håller i gång på de små liven. Valparn börjar ju genast att rulla runt och tar sig till baks till den goa Mamma värmen. Det är spännande att sitta och studera på håll. Hon kommer till mig när hon behöver gå ut och när hon gjort vad hon ska ska hon in igen, snabbt. Febern var ok i går kväll 38,7. De har ofta lite förhöjd temp några dagar till en vecka efteråt. den får bara inte överstiga 40 för då kan man misstänka att något är kvar i livmodern. De två spenarna längs ner är jätte stor och svåra för dem änn så länge att greppa så jag fick mjölka ur lite för Lady verkade besvärad av det.
Jag är så himmla ledsen och koncentrerar mig bara på att det ska gå bra för den lilla, så de andra får vara mer i fred för de är själv gående. Nu ska jag tillbaks!

Kort blir det senare.

Sonen har blivit sjuk i feber oxå, typiskt,så nu har vi karantän.

Inga kommentarer: