tisdag 30 oktober 2007

Två valrossar, en knubbsäl och så nu ni har hon blivit en havs räka. Hon ökar minst av dem alla, med ungefär mellan 25-30g per dag.

De två hanarna är Valross stora i jämförelse och går upp mellan 40-60g om dagen och Anaise ca 40-50g. Jag har hört att lilla räkan kan bli störst ändå när hon är stor, men nu tvivlar jag på det.
Har fått höra att förr sa de alltid att på 9 dagen skulle de ha dubblat sin födelsevikt.Kenzo har17g kvar, Anaise 16g kvar, Chanel 126g kvar, Hugo 76g kvar så vi får se om de fixar det. Man kan ju säga att det är tre dagar kvar. Lite spännande att se om det stämmer på Ladys knoddar.

Nu sitter jag och tittar på dem och ser lite färg här och lite färg där. Roan hundar ändras ju nästan från dag till dag och det är jätte spännande att se hur de blir till slut. Svarta nosar får de alla fyra ser det ut som.

Lady´s vikt är i dag 13,1kg, så hon är tillbaks på vikten hon hade innan. Hon drar med mig när vi är ute och går och vill gå lite till och lite till, men Maggan sa att en kvart högst inte mer. Det följer jag noga nu för inga fler händelser som att mjölken skulle sina eller liknande.

Jag ska inte heller ge för mycket mat nu i början för då kan det bli överproduktion på maten med mjölkstockning som ett brev på posten så, 6dl om dagen som höjs till fler dl när valparna är omkring tre veckor. Då de äter som mest.

Det är bara jag som får röra vid dem med tvättade händer och mamma är den enda utomstående som får komma hit och titta på dem så länge de är små. Efter fyra veckor så är det fritt fram för andra. Ska ta tempen lite senare i kväll, men hon verkar ok!!!


Mamma grisen.....

Inga kommentarer: