torsdag 25 oktober 2007

Valparna har kommit...

(den ena röda har tipex i pannan) Min favorit än så länge är den som kom sist, en hane Blr det första den gjorde när fosterblåsan gick sönder var att börja leta efter tutte, han var inte "avgnagd" i från navelsträngen än gång. En riktigt frammåt krabat.
Lady var orolig i natt började flåsa vid 17.00 och sen höll hon på med det av och till hela natten. vi var ute vid två och då kissade och bajsade hon. Kl 4,30 på morgonen såg jag att det nog snart var dax och då gick vi till köket till biabädden. Där valpade hon kl.5.02 en orangeroan hane,5,10 en röd tik, 05,29 en orangeroan tik, 06,15 en röd tik, 07,07 en orange roan hade och sist 07,23 en blueroan hane.

Min mamma, Carina och två av mina barn ville vara med och titta och Lady tyckte inte det var jobbigt att ha lite publik. vi var tysta och lugna hela tiden.

Lady har skött allt förutom en av de röda tikarna aldeles själv. Hon har tagit av navelsträngar, ätit moderkakor och tassat omkring. Hon är jätte duktig och jag hoppas att hennes valpar blir lika goa som henne.

Jag tog lite kort, men kort på en valp i taget blir senare för nu diar och bildar de band till Lady. en valpning är en valpning och det ser ju inte bara rent och fint ut på korten

Lite kort....när det går

Inga kommentarer: