måndag 8 oktober 2007

Lady 6 veckor och två dagar

Nu känns det som att det närmar sig med stormsteg. Läste någonstans att de är ca.14 cm i slutet av veckan och att man ska kunna känna rörelser.

På vågen på djursjukhuset stog det 14.1kg 0.6 upp alstå´!

Jag var och köpte en digitalvåg i affären i dag för det är bättre att väga där inte andra hundar är och på den vägde hon 13.8kg, så nu utgår jag efter den vikten.

Lady är en liten knubbis nu med magan i vägen när hon går ner för trappor och lite jobbigare att ta sig upp i bilen osv. Hon får ta mera sats.

Jag jobbar fyra nätter denna veckan, sen är jag ledig i fyra veckor. Då ska vi mysa och ta det lugnt och bara vara. Jag klippte till och la i fällarna som vätan går igenom på i dag, så hon är van vid dem när det är dax. Jag skulle ha tidningar oxå som hon kan krafsa på när hon vill under tiden hon valpar. Det är tydligen deras instinkt.

Inga kommentarer: