söndag 14 oktober 2007

Nu är vi Redo...........

Precis som när man skulle till BB med packad väska och skjutsen ordnad.

Handukar, trubbig sax, jodopax, natriumklorid, gasbindor,bommullstråd, Uppfödarhandboken m.m ligger på ett hyllplan och väntar.I går natt läste jag igen allt om valpningen i boken och i natt såg jag på valpning på en video.

Telefonkontakt med veterinär, Bodil(Gizmos)matte, Lady´s uppfödare är fixat. Jag får ringa när som helst på dygnet(tack.)

Bäddarna är ordnade, köksbordet flyttat och jag har jobbat min sista natt nu, så nu är det bara att vänta och se tiden ann.
Undrar om det blir före, efter eller på dagen 63 dagar? Det återstår att se.

Lady är en snigel nu, så det blir inte direkt några långa promenader. I bland kör vi till skogen och då får hon lite mer fart. Hon ska ju få gå i sin egen takt nu. Men vi myser mycket, i sängen och på soffan och hon är ju mycket tröttare.

Inga kommentarer: