måndag 29 oktober 2007

Anais-Anais,Kenzo,Hugo-Boss och lilla Chanel

Jag har byggt om Ladys bädd till en koja för då är jag mer säker på att valpisarna får värme även om inte Lady ligger där. Kan varmt rekomendera värmedyna, så att man slipper fundera på om de har varmt nog. Valparna drar sig till värmen och lägger sig där.
Lady är mer och mer rörlig och ligger i bland hos mig i sängen eller soffan en stund.

Hon har ett himla sjå med hur hon ska lägga sig, så att det inte blir på någon av sina bäbisar, så ibland hjälper jag henne tillrätta.
I början låg hon ofta som ett U i stället för att sträcka ut sig ordentligt på sidan. Nu händer det att hon sträcker ut sig och då somnar hon nästan jämt och ligger där och snarkar under tiden som de små diar på för fullt.

Febern var i morse på 38.4 så det fortsätter neråt. Ladys temp ifrån början låg på 37.8 har jag för mig(finns nerskrivet.) Hon äter mellan 6 och 8 dl Royal Canin Starter. Hon äter mycket nu när valparna tar så mycket genom sitt diande.

Nosarna blir lite mörkare för var dag som går och speciellt de två Orr hundarna får mer och mer färg på kropparna. Helt otroligt att det går så snabbt. Den röda är ju lite vit på huvudet som syns och hon har även mörkt på sporrarna och lite under tassarna. Den Blr har fått lite mera färg på nosen. Jag väntar på lite färg under tassarna på samtliga.

Namnet på lilla räkan har jag funderat en del på. Mamma ska ju kalla henne Zally, men det finns ingen parfym som heter så, så det blir nog Chanel. Jag tycker det passar med Anaise-Anaise. Låter Franskt. Jag är inne lite på Glow oxå för det passar med hennes glänsande päls. jag har tid på mig att fundera.

Det viktigaste är att allt börjar se ljusare ut och man har mer hopp!!!

Ska väga alla nu kl16.00 som vanligt och då håller jag tummarna för ännu lite uppgång för alla.

Inga kommentarer: