tisdag 27 november 2007

Aj, Aj, Aj................

Lady har fått lite ont i ena tutten, så jag har fått göra värmeomslag och låtit Chanel dia i omgångar så att det ska släppa. Det verkar som att det hjälper. Nu blir det minskning utav maten oxå så att vi inte fyller på med massa ny energi mer i kväll.

Lady har gått över till sin vanliga Adult nu och Valparna har junior. Jag vägde Lady och hon har gått upp lite och väger nu 13.9, så här ska sänkas lite. Hon får i sig mer än vad som kommer ut. Ska sänka till 6 dl så får vi se. Annars får jag köpa light foder ett tag så hon går ner i vikt. Hennes normala vikt är 12,5kg.

I går tyckte jag valparna åt ganska bra av maten men i dag har de inte ätit upp en enda gång. Men de har ju gått upp i vikt. jag tror att om Lady inte har lika mycket mjölk så börjar de äta.

I dag har jag klippt klor, örongångar och pälsen runt tassarna på valparna. Vi har haft besök, så de har blivit kelade. Kenzo om han får bestämma ligger inte han på rygg alls, Anias låter en del och protesterar. Chanel går med på det och Hugo han låg och småpratade halv sovande. Han har mest päls än så länge. Mycket faktiskt under tassarna!!

I morgon kommer Maria med Mio(Orr Cocker) en hund på 7 månader och Carina på besök. De vill kika på valparna.

I kväll ska jag se på Mitt stora feta Grekiska brölopp, den är jätte rolig!!!/BYE

Inga kommentarer: