måndag 19 november 2007

Maggan på besök...

Maggan sa att det var aldeles normalt att göra som Kenzo. De leker så och han har kommit lite längre än tjejerna.

Jo Ladys uppfödare var här och hälsade på idag och det var jätte trevligt.

Hon tyckte Lady var så duktig så. Vi fikade först och snackade om allt om valpar mm.

Sen gick hon i i valphagen och började gosa med de små. Hon tyckte de var så fina allihop, men tyckte det var lite extra roligt med Hugo för hon har aldrig haft en sådan färg på hund någon gång.

Hon tittade på stop, huvuden, vinklar, tänder, kulor, svansar mm. Det var jätte mycket information som är bra att ha och ta in för mig. Sånt som jag överhuvudtaget inte har tittat på.

Hon frågade sen om Zita varit här ännu och jag har ju varit försiktig med det, men hon tyckte att nu var det dax.

När hon åkte bestämde jag att det finns inget att vänta på utan vi gick en liten runda med Mamma och Zita först, sen gick vi hem och den som var mest nervös var nog mamma. Lady tog det med ro.

När Zita kom in så sprang hon fram till kanten av valphagen och tittade lite grann, sen gick hon och letade upp ett ben!! Ett tag så var de lite vakna och då gick de fram till öppningen av valphagen och titta lite grann igen, allt gick jätte bra.

Jag hade inte trott något annat heller, för dessa två damer umgås ju nästan dagligen i vanliga fall och tycker mycket om varandra. Så nu när mamma kommer på förmidagen för att titta och gosa lite och hjälpa mig att rengöra lådan ja då följer självklart Zita med.
Både valparna och Zita har glädje av det, ja Lady med. Hon blir kanske lite avlastad när de blir större och busigare.

Hon sa så här oxå ang maten att de har det för bra med Ladys mat, så de tycker inte de behöver den andra. Det är ju lättare för dem att bara dia och de är ju knubbiga och fina. Hon sa att vid fem veckor måste de om inte förr äta mer riktig mat och mindre Lady mat.

Vi får se om Lady blir stränga mamman innan dess och inte vill ge dem di så länge. Sen när säcken med Starter är slut skulle jag köpa juniorfodret, vissa valpar tycker bättre om det sa hon, så vi får väll se.

Maggan kommer en gång till och kikar innan de flyttar. De ändras mycket fram till dess!!!

Jätte roligt att Maggan kom och fikade och ville titta på sina barnbarn, tyckte både jag och mamma!!!

Tack för besöket och välkommen åter Maggi!!

Lady har börjat spy upp mat till dem!!

Inga kommentarer: