lördag 10 november 2007

Alla valparna tittar ordentligt nu och de går liksom mer.
Kenzo han är vit/röd har det visat sig, för han är fortfarande grisrosa på vissa tramp dynor. Tack alla snälla uppfödare som hjälper mig att se vad det är för färger man har. Det började med att jag satte ut kortet på Anais och Kenzo, då var det en uppfödare som reagerade på prickarna på nosen som de har när de är klartecknade. hon bad mig skicka ett kort på hans tassar och när hon såg dem och hade pratat med någon vännina som haft cockerkennel, så sa hon att han är klartecknad.
Jag tycker det är jätte skoj att det blev lite olika färger. Nu ska jag njuta av att uppleva dem när de böörjar knata omkring och börja få personligheter. Det är skoj.

Bodil och Sandra kom hit i går och de tyckte valparna var ljuvligt söta. Hanarna var lika Gizmo i huvudet sa de, även tikarna hade braeda fina huvuden med bra stop sa de, så vi får väll se hur de fortsätter växa till sig. vi hade ju avspärrat och det gick jätte bra Bodils hundar är jätte duktiga. lady oxå, för hon tyckte det var jätte orättvist att de inte kunde hälsa på varandra. Promenad blev det med Zita för Carina fick förhinder, men det var så mycket att göra ändå. Det tvättades, fönades, klipptes och trimmades. Bodil fick låna mina nya trimsaxar och tyckte de var jätte bra. De är ju nästan alldeles nya, så de var ju vassa och bra. Sen pratade vi ju om cockrar och valparna och allt omvartannat. Det var jätte trevlig och längtar tills ni kommer om fyra veckor igen! Då ska vi ta det lugnt och alla hundarna kan träffas. Ta det lugnt och nana gott på kudden i natt, Bodil

Jag ska skriva om utställningen vi var på i dag i dagboken , men det blir nog i morgon för jag är trött.

Lycka till Bodil och Sandra med utställningen i Mjölby i morgon.

(datorn funkar inte hemma, så jag är hemma hos mamma, så korte blir det senare)

Nu ska jag sova snart/ god natt!!

Inga kommentarer: