onsdag 7 november 2007

Ögonen.....

I går var jag lite bekymrad, för lilla Chanel hade lite gegga i ena Vänstra ögats ögonvrå. Jag tvättade bort det med sterilt vatten och Lady slickade bort rest och sen diade de och jag tittade på henne igen. Vi såg lite till som vi tog bort med en bommuls pad med destilerat vatten på.

Två timmar efter tänkte jag att jag skulle tvätta igen, men det blev inget mer. Ögonlocket såg fint ut och inget mera gegg. Jag pratade med några som kan det där och de sa att ibland när de ska till att öppna ögonen kan det komma lite gegg och Kenzo han började ju lite smått igår, så det lät som att det kan vara så.

Annars om det förtsätter i dag åker vi till veterinären för ögonsalva med antibiokitka som kan behövas om det blivit inflammaion, annars kan synen påverkas. I morse syntes ingenting, men jag får se hur det utvecklas.

De var ju väldigt pipiga och pratiga i går natt oxå och det verkar som de tyckte det var kallt. För jag fick för mig att ta bort kojan, vilken är tillbaka igen och inte ha på värmedynan,hm. Den ska vara på för de tyckte det blev kallt!!

I natt har de varit lugna och goa igen, Skönt!!

Inga kommentarer: