fredag 9 november 2007

Pappa Gizmo med Bodil, Sandra och hela familjen kommer på besök.....


I dag kommer Bodil och Sandra med hundarna för att övernatta. De ska på hund utställning i Åstorp i morgon och ville ju så klart se de små valparna. Egentligen skulle de sova i en stuga på en camping, men jag tyckte det var lite onödigt när vi bor så nära.


Lady och valparna har sin frizon i vardagsrummet, för det är klart INGEN!! annan hund som får hälsa på vare sig Lady eller valparna. Man är ju lite pjoskig och sen är de mer infektions känsliga. Det har ju ingenting med Gizmo och kompanie att göra utan valpisarna klara inte om de kanske träffat någon hund som är sjuk på något vis uppe i Norrköing. De vet kanske inte ens om att hunden är sjuk själva.


Men vi fixar det, där jag bodde innan hade jag trädgård och då hade vi en del kompostgaller som staket. De kommer väl till pass nu. Det ska bli jätte roligt att träffa Bodil och Sandra+hundar igen. Det blir en helkväll i cockerns tecken, med trimmning, klippning, tvättning och föning. För de ska ju vara snygga de små godingarna inför utställningen i Åstorp.


Jag ska följa med och heja fram dem så gott det går på Lördag, så mamma ska passa valparna och Lady, för utställning tar tid. Det ska bli roligt att komma ut lite och bara kunna sitta och titta i min campingstol.

Mamma vill träffa Gizmo oxå och se hur han är. Carina vill oxå träffa dem så vi ska prova få till en cockerpromenad i dag (innan det blir för mörkt) hoppas jag.

Inga kommentarer: