onsdag 14 november 2007

Tre veckor.................

I dag har det varit mycket för valpisarna. Jag och min hjälpare,Mamma, fotade så gott vi kunde. Det blev mycket skratt för hundar på tre veckor står bara om de själva vill:) Anais hon ville inte sammarbeta alls:))


Sen var det dax för mat provning i dag igen och det var mest Kenzo i dag. Men inte mycket mat går ner änn så länge. Jag ska prova en gång om dagen tills de äter och kommer fram till fatet allihopa. Lady får resten när alla är klara. I dag sa jag varsegod till Lady och då kommer Kenzo gåendes och äter lite grann, spännande att se vad Lady gjorde tänkte jag. Hon lyfte på svansen men var en tålmodig mamma som lät valpen trampa rundor i det samtidigt som hon själv åt.


Avmaskningen gick bra. Jag la det på skaftet av en sked och öppnade munnen med ett finger och de frynte och nös men ner gick det. Lady brukar i vanliga fall slicka av fingret bara men i dag fick hon lyx, en skinka med avmaskningsmedlet som fyllning, smaskens!!

Kloklippning på alla inklusive Lady och klippning av tasshår och öron gångar blev det oxå, för pälsen har börjat växa jätte mycket. Jag har köpt en kloklippare som jag tycker alla skulle köpa Millners. den liksom slajsar av lager för lager så man kan klippa mer än med en vanlig som kniper åt klon lite. Lady tycker den är bättre, jag oxå för man kan klippa mer, så nästa vecka tror jag det är som innan ljudlöst när hon kommer trippande.

Nu i natt är min första jobbenatt, så barnen håller ett litet öga på valparna. Lite nervöst!!

Inga kommentarer: